Arbeta med systematisk kvalitetssäkring

Implementera välstrukturerade processer och verktyg för kvalitetskontroll för att säkerställa att era tjänster och produkter lever upp till de högsta standarderna. Detta ökar inte bara kundnöjdheten utan gör också verksamheten mer hållbar, säker och effektiv.

Företag som hanterar känsliga produkter, ärenden och information förlitar sig på pålitlighet och precision. Genom att systematiskt kvalitetssäkra dina produkter eller tjänster säkerställer ni en konsekvent hög standard, stärker kundförtroendet och följer de regelverk som är avgörande för att minimera risker.

Man arbetar med systematisk kvalitetssäkring för att säkerställa att verksamheten uppfyller högt ställda krav på säkerhet, kvalitet och efterlevnad. Genom att följa upp processer systematiskt förbättrar ni utfallen. Regelbundna objektiva kvalitetskontroller och utvärderingar leder till att ni snabbt kan åtgärda brister och också optimera arbetet för att nå högsta kvalitet.

kvalitetssäkrings samtal inom vården

Objektiv kvalitetssäkring

Mystery shoppers är objektiva i sin bedömning av er verksamhet och rapporterar detaljerat det ni önskar få svar på.

Vad kan kvalitetssäkras?

Mystery shoppers besöker er antigen för en öppen -eller sluten audit. Ni bestämmer själva vad som ska kollas under besöket.

Säkerställa efterlevnad av regelverk

Mystery shoppers kan testa om medarbetare följer lagar och regler vilket hjälper företag att undvika böter eller andra rättsliga konsekvenser.

Hur kvalitetssäkras varje besök?

Våra besök utförs alltid av verifierade -och/eller professionella shoppers, beroende på uppdragets karaktär. Alla uppdrag verifieras vid kvalitetsgranskningen av varje rapport där vi bland annat ser över datum/adress på bilder/kvitton samt i enlighet med var kunds gällande GDPR-avtal.

Strukturerad kvalitetssäkring

Systematisk kvalitetssäkring är en central strategi för att garantera en hög standard på tjänster och produkter. Genom att arbeta med strukturerade och väl genomtänkta kvalitetssäkring processer kan organisationer säkerställa efterlevnad, höja effektiviteten och skapa en tryggare, mer tillförlitlig verksamhet. Många företag arbetar med interna kontroller i deras kvalitetssäkringsarbete men genom den metoden ökar risken för att brister förbises och förbättringsarbetet utgår oftast från ett inifrån-och-ut tänk.

  • Planera: Definiera mål och mätpunkter för kvalitet.
  • Mäta: Samla in data och utför regelbundna mätningar för att besvara era mätpunkter.
  • Analysera: Granska insamlade data för att identifiera förbättringsområden.
  • Åtgärda: Implementera förändringar och förbättringar baserat på analysen.
  • Utvärdera: Kontrollera effekten av åtgärder och justera vid behov.
  • Följa upp: Utför löpande kontroller för att säkerställa hållbar kvalitet.