Hur möter ni era kunder?

I en bransch där förtroende, snabb respons och tydlig kommunikation är nyckeln till framgång, gäller det att ligga steget före. Få insikter om hur kunderna upplever varje del av era kundmöten för att kunna förbättra och coacha era säljare.
Professional car salesman is showing a new car to a young couple in a modern car dealership, discussing the features and benefits of the vehicle
Vi mäter det som gör skillnaden
När kunder söker efter en bilförsäljare kontaktar de ofta flera aktörer – och ert bemötande är ofta avgörande för vem som vinner affären.
Genom att testa era kundmöten, ur kundperspektivet, får ni detaljerad information om vad som händer i era sälj- och köpprocesser, från första samtalet till avslut. Insikter som hjälper er att identifiera förbättringsområden som verkligen gör skillnad.
image

Kundbemötande och service

Professionellt och engagerat bemötande med lyhördhet för kundens behov och frågor.

image

Kunskap och rådgivning

Säljare som kan svara på frågor och ge rekommendationer och ge tydliga förklaringar kring finansiering, försäkringar och garantier.

image

Effektiv och smidig

Snabbt och tydligt genom hela köpprocessen.

Mystery shopping inom bilbranschen
Mystery shopping inom bilbranschen är ofta en utvärdering som utförs i flera delar, telefonkontakt, fysiskt besök, bokning av provkörning/service och kompletterande frågor som exempelvis finansiering. Mystery shoppers utför testbesök hos er i syfte att kartlägga varje steg. Vi vägleder och skräddarsyr hela utvärderingsprocessen utifrån era behov och mål. Kontakten från våra Mystery shoppers anpassas så att ärendet efterliknar ett vanligt förekommande scenario i er verksamhet.
Var finns era möjligheter för att uppnå målen?
Med över 30 årserfarenhet av att mäta ur kundperspektivet skräddarsyr vi besöken, frågeformulär och mätpunkter så att ni får relevant och användarbar feedback för just era mål. Ni får tydliga rapporter för varje anläggning, vilket gör det enkelt att identifiera utvecklingsområden och förbättra där det verkligen gör skillnad.
Hur arbetar ni sedan med resultaten?
Resultaten från våra mätningar kommer att ge er konkret och detaljerad information på vad ni kan förbättra. Genom att sedan coacha och vägleda era säljare inom dessa områden ökar motivation, kundnöjdhet och på sikt lönsamheten. Dessutom används resultaten av våra kunder för att lyfta fram och erkänna framgångsrika insatser – något som skapar förebilder och inspirerar hela organisationen. Ni får en tydlig översikt över hur ni presterar, både som helhet och på enhetsnivå, vilket gör det enklare att fatta strategiska beslut och nå era mål.

Hur fungerar det?

Planering

Vi anpassar uppdraget och fastställer mätpunkter utifrån era behov och mål.

Genomförande

Vi genomför besöken enligt bestämt scenario och rapporterar tillbaka.

Rapport

Ni får information om varje mätpunkt, detaljerade kommentarer, och förbättringsförslag.

Uppföljning

Genom att analysera resultaten kan ni implementera åtgärder, och mäta förbättring över tid.

L