Mystery shopping

I mystery shopping instruerar vi en anonym person att agera som kund och sedan rapportera sina erfarenheter på ett detaljerat och objektivt sätt.

Increase customer experience with mystery shopping
Integrera mystery shopping för att få in kundperspektivet och använd sedan resultaten i er strategi för att stärka motivation och ledarskap. En kreativa metod som hjälper chefer att förbättra teamets prestationer och leder till en kundfokuserad kultur.
image

Kundperspektivet

Få svar om detaljerna längs kundens väg genom utvärderingar från objektiva personer.

image

Utveckling

Ni får svar på exakt var ni har utvecklingsmöjligheter kopplade till kundupplevelsen.

image

Coacha

En motivations- och ledarskapsstrategi för chefer som främjar en kundfokuserad kultur.

Syfte med Mystery shopping

Vi identifierar områden inom kundupplevelsen med potential att förbättras, vilket ger er fler nöjda kunder och ökar försäljningen. Genom ett grundligt förarbete kartlägger vi er verksamhet och säkerställer värdet på mätningarna. Detta leder till rapporter med konkreta förslag på förbättringsområden samt ett verktyg för att motivera och coacha era medarbetare i kundmötet. Rapporterna ger en tydlig överblick över företagets resultat och de individuella resultaten för varje enskild enhet eller butik.

Vad kan du mäta med Mystery shopping?

Själva metoden fungerar inom alla branscher och mäter bland annat kundservice, bemötande samt personlig och mekanisk försäljning. Tillsammans kartlägger vi kundens väg hos er för att därefter identifiera varje touchpoint som vi ska utvärdera. Med 25 års erfarenhet anpassar vi programmen efter era mål och koncept, vilket ger er trygghet i att åtgärderna ger resultat.

Varför mäta med Mystery shopping?

Metoden mäter objektivt bemötande, merförsäljning och hur företaget upplevs ur ett kundperspektiv. Genom kontinuerliga mätningar och ett aktivt förbättringsarbete minskar vi skillnaden mellan verklighet och mål, vilket leder till varumärkeslöftet efterlevs.

Hur kvalitetssäkras varje besök?

Våra besök utförs alltid av verifierade -och/eller professionella shoppers, beroende på uppdragets karaktär. Alla uppdrag verifieras vid kvalitetsgranskningen av varje rapport där vi bland annat ser över datum/adress på bilder/kvitton samt i enlighet med var kunds gällande GDPR-avtal.

magnet attraherar kunder och medarbetare
Uppstart

Tillsammans kartlägger vi er unika kundresa och får en klar bild över företagets koncept och strategi. I syfte att bestämma hur kundbemötandet ska ske för att uppfylla företagets varumärkeslöfte. Därefter tar vi fram syfte och mål och fastställer era mätpunkter. 

Introduktion

Vi anpassar och sätter upp er rapportportal och genomför först en nollmätning för att fastställa ert utgångsläge. Därefter introducerar vi verktyget för berörda medarbetare. Där vi går igenom vilka mätpunkter vi fokuserar på och presenterar resultaten från nollmätningen.

Fältarbete

Vi genomför kvalitetskontroller på varje rapport för att säkerställa att alla undersökningar och besök är korrekt utförda och verifierade. Sedan får ni löpande tillgång till alla rapporter i vår rapportportal så ni kan påbörja ert utvecklingsarbete. 

Utveckling

Sammanfattningsvis får ni ett dynamiskt mystery shopping-program som vi kontinuerligt justerar utifrån ert nuläge och önskade läge. På så sätt skapar vi ett verktyg som följer ert koncept, kundbemötande, förbättringar och också hur ni tar vara på möjligheter till merförsäljning.

Ladda ner vår köpguide till Mystery shopping och ta reda på vad som är bra att tänka på inför ett Mystery shoppingprogram!