Konkurrentmätningar
Säkerställandet av en hög nivå på kundupplevelsen är en av de viktigaste faktorerna för att ett företag ska kunna bygga och bibehålla sin kundbas. Att genomföra en benchmarking-analys genom mystery shopping är ett effektivt sätt att mäta och jämföra sin kundupplevelse gentemot konkurrenterna.
Hur står ni er i konkurrensen?
Benchmarking mot andra företag är en av våra mest populära tjänster. Genom att en mystery shopper besöker konkurrenter eller använder deras tjänster i syfte att utvärdera deras prestationer, får ni en mer ingående förståelse för era egna styrkor och svagheter.
Benchmarking hjälper er att
- Se nya trender och innovationer i branschen så ni kan anpassa er efter förändringar.
- Identifiera områden inom kundupplevelsen där ni kan förbättra er, exempelvis inom produktkvalitet och leveranstid till kundsupport och returpolicy.
- Få insikt om er position på marknaden, identifiera potentiella hot och möjligheter i syfte att anpassa er strategi.
Process
Kontakta oss för att få veta mer.