Vinnarna av Scandinavian Service and Quality Award 2020!
Under 2020 har sammanlagt 30 anläggningar inom affärs- och konferenshotell samt dagkonferensanläggningar utvärderats i service och kvalitet. Utvärderingarna har bestått av 540 mystery shoppingundersökningar utförda av Better Business World Wide som innefattat telefonsamtal, epost och hemsida. Samt 15172 gästomdömen som har sammanställts från över 175 olika ratingsidor, av Review Pro.
År 2020 har varit ett minst sagt utmanande år för besöksnäringen men vi är glada att nu kunna presentera vinnarna av SSQ. Våra undersökningar visar att trots stora utmaningar under året så har anläggningarna fortfarande hållit i och levererat gästupplevelser av hög kvalitet.
I årets mystery shoppingundersökningar så hördes exempelvis ett leende i hela 94 procent av de 240 telefonsamtalen.
Kategori | Vinnare | 2:a | 3:a |
Affärshotell | Hotel Royal, Gbg | Hotel Kungsträdgården | Clarion Hotel Sense |
Konferenshotell | Engsholms Slott | Bäckaskog Slott | Bommersvik Hotell&Konferens |
Dagkonferensanläggning | Ulfsunda Slott | Baldersnäs Herrgård | Balingsholm Herrgård |
”Personalen gav ett fantastiskt trevligt bemötande och jag kände mig väldigt viktig som kund genom att de fokuserade så bra på just mina behov.”
En kommentar från en respondent som ledde till att anläggningen fick en Suverän Service utmärkelse. I år så var det 5 procent av samtalen som nådde upp till Suverän Service.
Tidigare år så har vi haft en prisutdelning på Hotell Market Seminar i Stockholm. I år kan ni istället se några av vinnarnas videos på vår hemsida och ta del av några resultat från undersökningarna.
SSQ startade år 2002 och som bounusmaterial i år har vi en rapport som sammanställer höjdpunkterna genom åren.
SSQ Award, Scandinavian Service and Quality Award startade 2002 och ackrediterades 2010 av HOTREC enligt European Hospitality Quality scheme.